Witaj na stronie Stoiska Targowe – Grupa Antares !
Jeśli szukasz inspiracji do aranżacji przestrzeni wystawienniczej, to trafiłeś w dobre miejsce. W dzisiejszym artykule dowiesz się, jakie dekoracje wybrać do stoiska targowego, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Projektowanie stoisk targowych, to nasza specjalność, a nasze wieloletnie doświadczenie pozwoliło nam stworzyć dla Ciebie poradnik, który pomoże Ci podjąć odpowiednie decyzje. Budowa Stoisk Targowych – Grupa Antares, Rzgowska 102/lokal 32, 93-153 Łódź, +42 682 25 32
Wystawy branżowe to doskonała okazja do zaprezentowania swojej firmy i zdobycia nowych klientów. Jednakże, aby osiągnąć sukces na tego typu imprezach, nie wystarczy tylko przygotować ciekawą ofertę produktową. Ważne jest również odpowiednie zaprojektowanie stoiska targowego, które będzie przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Kreatywność w projektowaniu stoisk targowych to podstawa, ale równie ważna jest umiejętność dobierania odpowiednich materiałów dekoracyjnych oraz kolorów.
Wzornictwo stoisk targowych to dziedzina, która wymaga sporej wiedzy i doświadczenia. W naszym poradniku przedstawimy Ci kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci w stworzeniu ciekawej i przyciągającej uwagę aranżacji przestrzeni wystawienniczej. Odpowiednio dobrany materiał dekoracyjny oraz kolorystyka, to podstawa, ale warto również pamiętać o innych elementach, takich, jak ekspozytory czy meble wystawiennicze.
Jak zaprojektować niezapomniane stoisko targowe?
Planowanie i projektowanie stoiska targowego to klucz do sukcesu na targach. Ważne jest, aby stoisko wyróżniało się spośród innych i przyciągało uwagę klientów. Należy zadbać o odpowiednią aranżację, oświetlenie, grafikę oraz wykorzystać różnego rodzaju materiały. Jako Wystawca sam tego wszystkiego nie zrobisz. Zatem rzeczą zupełnie podstawową i niezbędną jest zlecenie zaprojektowania ekspozycji targowej, stoiska targowego fachowej, branżowej, targowej firmie . I od razu ważna informacja – projekt zleć profesjonalnej firmie targowej, która po zaprojektowaniu stoiska będzie umiała go zrealizować. To najbezpieczniejsze rozwiązanie, które zapewni Ci kompleksową obsługę, bez trudu szukania potem wykonawcy na dany projekt stoiska.
Projektowanie i budowa stoisk, to jedna z najbardziej trudnych i odpowiedzialnych dziedzin reklamy. Na rynku usług targowych, skutecznie, bezpiecznie i uczciwie mogą działać tylko te firmy, które w targach się specjalizują. Nie zlecaj projektu stoiska plastykowi, albo architektowi obiektowemu, pracującemu niezależnie, solo, nie mającemu doświadczenia w stoiskach targowych, podkreślmy – realnego doświadczenia w postaci realnie zrealizowanych stoisk na targach i wystawach gospodarczych.
To ścieżka donikąd. Zleć zaprojektowanie stoiska profesjonalnej firmie targowej, mającej minimum 10-letnie doświadczenie w pracy na targach. Gdzie takie firmy znaleźć ? Wejdź na stronę www.polfair.com.pl . To strona Polskiej Izby Przemysłu Targowego. W izbie tej zrzeszone są firmy targowe, projektujące i budujące stoiska targowe. To firmy z wieloletnim stażem na rynku. Doświadczone, poważne, uczciwe, z odpowiednim kapitałem środków, wyposażeniem i doświadczonymi pracownikami, to firmy, które zapewnią bezstresową realizację każdego zadania targowego. Wśród tych firm jest również od wielu lat GRUPA ANTARES.
Niezapomniane stoisko targowe, to odważna forma, nieograniczająca się do samych prostych ścian, czy paru prostych belek i słupów na stoisku. To odważne, niesymetryczne formy brył, odważne kolory, niecodzienna aranżacja stoiska, dobre i oryginalne oświetlenie. Tylko profesjonalne zaprojektowanie stoiska pozwoli z formy takiego stoiska na targach stworzyć niezapomnianą, atrakcyjną całość, od razu przyciągającą uwagę zwiedzających.
Profesjonalny projekt stoiska, dobra, przemyślana aranżacja, dużo światła, odważne kolory i pomysły wzornicze, dostosowanie do potrzeb Wystawcy – to wszystko może zapewnić praca projektowa profesjonalnego projektanta stoisk targowych, pracującego w firmie targowej, zapewniającej takiemu projektantowi wsparcie technologiczne i odpowiednie możliwości wykonawcze.
Jak podzielić sekcje na stoisku targowym?
Podział stoiska na sekcje to skuteczny sposób na zainteresowanie klientów i prezentację różnych produktów lub usług. Należy zadbać o odpowiednie oznaczenie sekcji oraz umiejscowienie ich w taki sposób, aby przyciągały uwagę klientów. Sekcje, to nic innego, jak ustalone przestrzenie na stoisku. Wystawca np. przestrzenie do rozmów chce podzielić na takie, w których szybko chce zamienić parę słów z nowym klientem, potrzebuje też przestrzeni dla klientów już znanych, z którymi chce dłużej omówić kwestie skomplikowane dotyczące konkretnych spraw, na które być może umawiali się przed targami, to mogą być też przestrzenie na swobodne, towarzyskie rozmowy przy poczęstunku, które to przestrzenie powinny być zamknięte przed widokiem osób postronnych.
Podział stoiska dotyczy też przestrzeni dla wyrobów. Wystawca może mieć w swojej ofercie np. maszyny, które chce zaprezentować na stoisku. Ale wśród tych maszyn mogą być maszyny już od jakiegoś czasu produkowane, znane odbiorcom, jak i mogą to być maszyny wprowadzane dopiero, lub niedawno wprowadzone do produkcji. Jakie będzie logiczne dążenie takiego Wystawcy w zaprogramowaniu przestrzeni na swoim stoisku ? Oczywiście należy szczególnie wskazać na tę maszynę, która jest nowością. A więc przestrzeń, sekcja stoiska, wyznaczona na prezentację takiej maszyny powinna być specyficzna, mocno wyodrębniona, podkreślona, powinna mieć walory wyróżniające.
To może być specjalne oświetlenie, dodatkowe doświetlenie, wyniesienie przy pomocy podestu bardziej w górę, osobne miejsce na powierzchni całego stoiska, osobny kolor tła, na którym maszyna jest eksponowana, wycinek podłogi w innym materiale, lub w innym kolorze, inne. Podział na sekcje na stoisku targowym, to również podział stoiska wg funkcji pełnionych obszarów. Będzie to podział na przestrzeń do rozmów, przestrzeń na prezentację oferty, przestrzeń VIP na przyjęcie i rozmowy ze specjalnymi gośćmi, przestrzeń magazynowa, kuchenna, lub kuchenno-magazynowa.
Zaprogramowanie stoiska w formie zaplanowanych przestrzeni powinno odpowiadać potrzebom Wystawcy, w zależności od ilości planowanych jednorazowo do obsłużenia gości , ilości prezentowanych towarów i ich wymiarów, zakresu poczęstunku, co ma wpływ na wielkość powierzchni pomocniczej (kuchennej i magazynowej). Oznaczenie wydzielonych sekcji nie musi być dosłowne, może być podkreślone podestami, kolorem, światłem, detalami designerskimi.
Lepiej jest przekazać w materiałach do projektowania projektantowi swój przemyślany już przed projektowaniem program stoiska. To pozwoli projektantowi na szybsze spełnienie Twoich oczekiwań i wymagań. Pamiętaj, że o swojej ofercie, o swoich wyrobach, wiesz więcej. Współpracuj z projektantem stoiska, ułatw mu zadanie, a Twój sukces na targach będzie gwarantowany.
Jak poradzić sobie z niekorzystnym usytuowaniem stoiska?
Niekorzystne usytuowanie stoiska nie musi oznaczać porażki. Oczywiście przy ocenie proponowanych lokalizacji stoiska powinno się przemyśleć układ przejść pomiędzy halami wystawienniczymi, bliskość obiektów małej infrastruktury, etc. Jednak najważniejszą rzeczą przy zakupie powierzchni targowej jest właśnie unikanie nie korzystnego usytuowania stoiska. Co zatem uczynić ? Przede wszystkim nie decyduj się na szeregowe usytuowanie stoiska. Każde stoisko targowe może być otwarte z jednej strony – wtedy jest szeregowe, może być otwarte z dwóch stron (boków) – wtedy jest narożne, może być też otwarte z 3 stron – wtedy jest to stoisko półwyspowe, i wreszcie otwarcie stoiska na komunikację może być całkowite, czyli otwarte będą wszystkie cztery strony, boki – wtedy mówimy o stoisku wyspowym.
Na większości imprez targowych za możliwość wyboru stoiska otwartego na więcej, niż jedną stronę, jeden bok, trzeba dopłacić . Nie żałuj tych pieniędzy ! Dopłać przynajmniej za otwarcie stoiska na dwie strony, czyli za stoisko narożne. Takie usytuowanie zwiększa widoczność Twojego stoiska i tego, co na nim eksponujesz. Przy stoisku narożnym krzyżują się dwie komunikacje i przejdzie w ten sposób pod Twoim stoiskiem więcej osób. Zwiększy się zatem liczba potencjalnych zwiedzających na Twoim stoisku. Podążając za tą logiką można wysnuć wniosek, że najbardziej korzystnym usytuowaniem stoiska jest stoisko, mające otwarte wszystkie boki, czyli stoisko wyspowe.
To prawda, ale tylko w przypadku stoisk dużych. Co to znaczy duże stoisko ? Można umownie przyjąć, że to stoisko o powierzchni równej, lub większej, niż 100 mkw. Im mniejsze stoisk od tych umownych 100 mkw, to usytuowanie wyspowe jest mniej korzystne. Niektórzy organizatorzy określają minimalną powierzchnię stoiska, dla którego można zamówić stoisko narożne, czyli otwarte z 2 stron. To może być 20 – 30 mkw. Ale trzeba sobie wyraźnie powiedzieć, że ta granica, to jest w ogóle minimum, na jakie należy się decydować przy zamawianiu powierzchni na targach.
Nawet, jeśli nie posiada się wyrobów, maszyn, czegokolwiek fizycznego, co pokazuje się na targach, co się eksponuje, to poruszanie się po stoisku i obsługa swoich gości na stoisku targowym, mniejszym, niż 20 – 30 mkw nie ma sensu. Co jednak zrobić, gdy zgłosiliśmy się za późno i nie mamy już możliwości zamówić stoiska otwartego co najmniej na 2 boki, na dwie strony, czyli stoiska narożnego i możemy otrzymać tylko stoisko szeregowe ? Wtedy należy zasugerować projektantowi stoiska, aby zaprojektował stoisko maksymalnie wysokie. Wszystkie profesjonalne hale targowe na świecie. To obiekty wysokie. Minimalna wysokość wewnętrzna netto w takich halach, to z reguły 6 – 8 m, często 10 – 12 m. W manualach technicznych często pada informacja, że standardową wysokością stoisk jest wysokość 250 cm. Ale to nie oznacza, że jest to maksymalna dopuszczalna wysokość zabudowy.
Z reguły dopuszczalną wysokością zabudowy jest co najmniej 5 m, często więcej. Przy wyższych stoiskach wymogiem może być przedłożenie organizatorowi targów lub zarządcy obiektu targowego tzw. obliczeń statycznych stoiska. Jeśli zlecicie zaprojektowanie i budowę stoiska profesjonalnej firmie wystawienniczej z doświadczeniem na rynku targowym, to taka firma nie będzie miała problemu z dokonaniem takich obliczeń i przedłożeniu ich odpowiednim organom. Na co pozwala wysokie stoisko ? Na wysokie wyniesienie logotypu, przez co stoisko będzie widoczne z większej odległości i zza ścian zasłaniających je sąsiadów. Jest też inny sposób na zapewnienie dobrej widoczności logotypu : wykonanie nad stoiskiem podwieszenia, czyli elementu stoiska, który będzie zaczepiony do elementów nośnych na górze hali targowej, pod konstrukcją dachu.
Zachęcamy do obejrzenia galerii projektów i zdjęć stoiska. Jeśli mamy stoisko narożne, czyli otwarte z 2 stron, ale usytuowane gdzieś na końcu hali, przy ścianie, poza głównymi szlakami komunikacji, to zabudowa stoiska o Jan największej wysokości też jest jakimś wyjściem z sytuacji. Tu kłania się kreatywność projektanta targowego. Jeśli taki projektant wystarczająco uważnie przeanalizuje usytuowanie stoiska, jego kontekst sytuacyjny na hali, to będzie wiedział, co zrobić, by poradzić sobie choćby częściowo z niekorzystnym usytuowaniem stoiska . Dlatego tak ważnym jest, aby wszyscy wystawcy zwracali się ze sprawami targowymi do doświadczonych firm targowych, agencji targowych, a nie agencji reklamowych ogólnych, typu „full service”, bez specjalizacji targowej i bez targowego doświadczenia.
Jednak najskuteczniej poradzić sobie z niekorzystnym usytuowaniem stoiska mogą Wystawcy, którzy odpowiednio wcześniej planują swoje wystąpienia targowe. Wtedy można liczyć na większą ilość powierzchni do wyboru. Od organizatora targów otrzymamy więcej propozycji i będzie w czym wybierać. Możemy wtedy uniknąć niekorzystnego usytuowania stoiska, wybierając powierzchnie co najmniej narożne (otwarte 2 boki), za wszelką cenę unikając stoisk szeregowych (otwarty jeden bok), i unikając lokalizacji poza głównymi szlakami komunikacyjnymi. Najlepiej jest już na etapie decyzji o wystawieniu się na targach wybrać firmę zaufaną firmę targową i skonsultować z nią wybór powierzchni targowej.
Najczęstsze pytania dotyczące dekoracji stoisk targowych
Jakie kolory są najlepsze do dekoracji stoiska targowego?
Najbezpieczniej wybrać kolory, które pasują do twojej marki lub produktów. Bezpiecznym wyborem są stonowane i neutralne kolory, takie jak biel, szarość, beż, ale także ciepłe odcienie brązu i złota. Ale czy zachowawczy wybór jest właściwy, kiedy trzeba się wyróżnić z tłumu ? A na hali targowej będzie dużo stoisk. Dlatego nie bój się podejmować odważnych decyzji. Kolorystka firmowa jest ważna, ale z reguły identyfikacja firmowa, zawarta w regułach CI zezwala na użycie logotypu w neutralnym kolorze, lub posiada jego czarno-białą wersję.
Wtedy można zastosować kolory nietypowe, które nie będą się „gryzły”, ale wyjdą poza utarty schemat. Pooglądaj zdjęcia z danych targów, na których chcesz się w przyszłości wystawić i zobacz, jakie kolory dominują na stoiskach. Na swoim przyszłym stoisku zastosuj te kolory, których nikt nie używa ! Wyróżnisz się z powodzi innych stoisk. Oprócz malowania ścian stoiska implementuj na ściany wydruki wielkoformatowe ze zdjęciami, kolażami DTP, grafiką. Te elementy muszą wiązać się w jakiś sposób z Twoją ofertą. Zasada generalna – sam o tym nie decyduj. Zleć profesjonalny projekt profesjonalnej, doświadczonej w usługach targowych firmie targowej i z nią krok po kroku udoskonalaj wizję swojego stoiska targowego .
Czy warto zainwestować w ścianki reklamowe na stoisku targowym?
Stoisko targowe, to przede wszystkim zabudowa ścian, które wypełnią przestrzeń Twojego stoiska. Reklama, czy to w formie haseł reklamowych, napisów ofertowych, zdjęć Twoich produktów, czy jakiejś grafiki korporacyjnej, w profesjonalnym stoisku jest wpisana w jego bryłę, jest z formą stoiska zimplementowana. Jeśli zleciłeś projekt stoiska i jego wykonanie profesjonalnej, doświadczonej firmie targowej, nie martw się żadnymi ściankami reklamowymi, które miałbyś dodatkowo zakupić i przywozić na stoisko.
Wszystko, co jest potrzebne do komunikatu reklamowego dla zwiedzających i potencjalnych klientów, zawrzyj w briefie i przekaż go projektantowi stoiska. Dobry, doświadczony, profesjonalny projektant, zatrudniony w firmie targowej, będzie wiedział, co z tym zrobić. Skup się na formach kontaktu na stoisku, przygotuj się do rozmów handlowych, podszkol się w ofercie swojej firmy. Nie trać czasu na zakup i przywożenie jakichś dodatkowych ścianek. Jeśli będą to rzeczy dodatkowe, nieuzgodnione z projektantem, oszpecą tylko stoisko. Szkoda Twojego zachodu.
Jakie dodatki dekoracyjne warto umieścić na stoisku targowym?
Dobrym pomysłem jest umieszczenie kwiatów lub roślin, które dodają przytulnego klimatu. Również dobrze dobrane oświetlenie może skutecznie przyciągnąć uwagę klienta. Jednak pamiętaj o tym, że projekt stoiska powinien być spójny, mieć określoną wizję, dostosowany do pewnej idei design, nie może stanowić zlepku przypadkowych pomysłów. Nie decyduj o tym sam. Zleć zaprojektowanie i budowę stoiska profesjonalnej firmie targowej z doświadczeniem.
Po otrzymaniu pierwszego projektu swojego stoiska od takiej firmy będziesz miał czas, jeśli o to zadbasz, aby przedyskutować projekt i wprowadzać w niego niezbędne zmiany. Wtedy porozmawiaj o odpowiednich dekoracjach. Wybierz jakieś szczególne rośliny, poproś o ich wkomponowanie w stoisko. Może jakaś ciekawa rzeźba ? Bardzo mało jest takich pomysłów na stoiskach targowych. Może specjalna grafika ? Na pewno popracuj z projektantem nad oświetleniem architektonicznym. Pasy LED w nietypowych miejscach, nie tylko w białej barwie światła, dadzą na pewno dobry efekt.
Inna podłoga ? Podłoga z nadrukiem ? Modne lamele ? Wszystko jest możliwe, ale nie rób tego sam. Elementy dekoracyjnej muszą współgrać z całym, komplementarnym projektem stoiska targowe. Zdaj się na fachowców z branży targowej, specjalistów od targów, nie bój się korzystać z ich usług.
Czy umieścić na stoisku targowym materiały promocyjne, foldery ?
Tak, trzeba umieścić na stoisku materiały promocyjne, takie jak ulotki czy katalogi produktowe. Pomagają one w przekazaniu informacji o Twojej firmie i produktach klientom. Postaraj się na targi wydrukować nowe materiały promocyjne na targi, zadbaj o ich wysoką jakość wydawniczą, wizualną, Połącz atrakcyjny skład DTP Waszych materiałów firmowych z atrakcyjną szatą wydawniczą – dobry papier, kolorowy druk.
Przekaż projektantowi stoiska, aby przemyślał sposób na odpowiednie wyeksponowanie tych materiałów : blisko komunikacji, w czytelny sposób, aby wzrok zwiedzających nie musiał błądzić po stoisku w ich poszukiwaniu. Dobrym pomysłem jest specjalne zaprojektowanie stojaków na foldery promocyjnej o ciekawym wzornictwie. To kosztuje, ale jest to najlepszy sposób na uczynienie tych materiałów zauważalnymi.
Nie wszystko można przekazać o swoich wyrobach ustnie, nie zawsze na targach, kiedy na stoisku piętrzy się liczba gości wymagających obsługi jest to możliwe. Materiały promocyjne, to podstawa. Bez nich będziesz wyglądał na stoisku targowym nieprofesjonalnie .
Jakie meble warto umieścić na stoisku targowym?
Na większości stoisk meble, takie jak krzesła, stoły, hokery, sofy, fotele, to rzeczy wypożyczane z wypożyczalni meblowych, zakupione w sieci. Jeśli chcemy się naprawdę wyróżnić, powinniśmy przekazać firmie targowej, aby uwzględniła w swoim projekcie stoiska jakieś specjalne meble o wyjątkowym wzornictwie, wykonane specjalnie na nasze stoisko. Znacząco zwiększy to koszty, w porównaniu do kosztów wypożyczenia mebli, ale uczyni nasze stoisko wyjątkowo atrakcyjnym.
Jeśli nie będzie na produkcję takich mebli budżetu, to chociaż wyjątkowo atrakcyjna powinna być lada informacyjna stoiska, która z reguły jest umieszczana przy komunikacji i jest punktem kontaktowym dla odwiedzających stoisko. Powinna być zaprojektowana w sposób oryginalny, specjalny, z uwzględnieniem ciekawych trendów designerskich. Powinna być osobno podświetlona światłem architektonicznym LED w niekonwencjonalny sposób. Można też pomyśleć o specjalnym zaprojektowaniu i wykonaniu stojaków na foldery i materiały promocyjne.
Czy zainwestować w materiały promocyjno-reklamowe na stoisku targowym?
Tak, reklamowe to dobry sposób na przypomnienie o Twojej firmie klientom. Możesz rozdać breloczki, długopisy czy kubki z logo firmy. Trzeba jednak przyznać, że to „oklepany” pomysł, stosowany od lat przez wszystkich Wystawców. A co jest najlepsze, jeśli chodzi o działania targowe? Wyróżnić się za wszelką cenę. Pomyśl więc o bardziej oryginalnych rzeczach reklamowych na stoisku. Może ciekawie zapakowane wysokiej klasy ciastka ? Może małe latarki o dużym zasięgu?
A może vouchery do znanej restauracji, np. w mieście targowym, w którym trwają targi ? Te elementy możesz bezpośrednio zlecić specjalizowanym agencjom reklamowym, działającym w Polsce i zażądać oryginalnej, mocno spersonalizowanej oferty. Potencjalny zwiedzający chętnie coś przekąsi w biegu pomiędzy stoiskami. Porcja energii w postaci firmowo zapakowanej polskiej „krówki” na pewno cieszyć się będzie dużym powodzeniem.
Jakie materiały dekoracyjne warto wykorzystać na stoisku targowym?
Nie powinieneś sam podejmować decyzji o dekoracjach na stoisku targowym, którego projekt przygotowuje Ci specjalistyczna firma targowa. Porozmawiaj o tym z pilotującą Cię osobą z tej firmy o swoich oczekiwaniach. Profesjonalny, dobry projektant na pewno coś wymyśli. Unikaj wprowadzania na gotowe stoisko w ostatni dzień przed targami jakichś dodatkowych, nieskonsultowanych elementów dekoracyjnych na gotowe już stoisko. Z reguły takie elementy nie współgrają z charakterem stoiska.
Możesz ewentualnie uzupełnić stoisko o elementy zielone. Pamiętaj, aby eksponować kwiaty czy rośliny w osłonkach, kolorystycznie współgrających z kolorem ścian i podłogi stoiska . Dobrym rozwiązaniem są też postery, zdjęcia w ramach, ale ten element skonsultuj z formą targową, z projektantem Twojego stoiska. Przynajmniej zrób to w kwestii konsultacji przy wyborze ram na takie zdjęcia czy postery . A najlepiej poproś o ich umieszczenie w projekcie. Będzie Ci wtedy łatwiej ocenić ich wygląd na tle stoiska i wybrać optymalne miejsce na ich zaprezentowanie.
Czy umieścić na stoisku targowym ekspozytory ?
Tak, ekspozytory są bardzo pomocne w prezentacji produktów. Mogą one pomóc w ułożeniu produktów w atrakcyjny sposób i przyciągnięciu uwagi klientów. Element ten należy koniecznie wymienić w briefie dla projektanta. Fachowy, profesjonalny projektant ciekawie wkomponuje wszelkiego rodzaju ekspozytory w stoisko . Jest tym bardziej konieczne, kiedy mają to być nie tyle proste ekspozytury na materiały promocyjnej, np. foldery w formacie A 4, a ekspozytury specjalistyczne, prezentujące wyroby Wystawcy.
Z reguły takie właśnie ekspozytury trzeba specjalnie zaprojektować, a potem wykonać i ustawić na stoisku . Takich specjalistycznych ekspozytorów nie kupi się jako gotowych w sklepie czy w hurtowni. Ale zastosowanie ekspozytorów, które zwrócą uwagę na fizyczną ofertę, wystawianą i promowaną na targach, jest ze wszech miar dobrym rozwiązaniem i skuteczną formą wizerunku targowego.
Jednak nie podejmuj decyzji sam. Wszelką budowę specjalistycznych ekspozytorów zleć na etapie projektowania Twojego stoiska firmie targowej, która będzie Cię prowadziła przez cały okres przygotowań do targów i na samych targach . Zaczerpnij opinii fachowców. Korzystaj z oferty fachowych firm targowych, a nie przygodnych agencji reklamowych bez doświadczenia w targach !
Jakie dodatki oświetleniowe warto zastosować na stoisku targowym?
Warto postawić na dodatki oświetleniowe, takie jak lampy stołowe lub kinkiety. Mogą one pomóc w stworzeniu przyjemnej atmosfery na stoisku i przyciągnięciu uwagi klientów. Jednak nie wszystkie stoiska z założenia tworzą domową atmosferę. Bywają stoiska projektowane na modłę czysto techniczną, gdzie oświetlenie, wykorzystujące np. kinkiety będzie dysonansem estetycznym. Takie stoiska z ekspozycją np. dużych maszyn wymagają podświetlenia zimnym światłem o barwie białej, z tzw. niską temperaturą barwową.
Na takich stoiskach stosuje się podwieszone nad stoiskiem do dachu hali rampy, a na nich zamocowane, świecące w dół naświetlacze LED. Warto wtedy powtórzyć światło LED w formie pasów na ścianach stoiska, na rancie podłogi, jeśli podłoga stoiska jest podestowa, a nawet w samej podłodze. Jednak decyzję o zastosowaniu dodatków oświetleniowych należy skonsultować z projektantem stoiska. Źle będzie wyglądało przypadkowo dostawione źródło światła na stoisku. Najbardziej optymalnym źródłem światła jest takie źródło, które okryte jest w zaplanowanych elementach stoiska, w samej zabudowie ekspozycji targowej . Należy w tym celu wykorzystać już istniejące bryły stoiska i jego elementy. Bardzo modnym ostatnio i doskonale wyglądającym elementem podświetleń na stoisku targowym jest podświetlony od tyłu logotyp, mocowany do podłoża na dystansie.
To naprawdę świetlnie wygląda i warto zastosować to rozwiązanie na wszystkich logotypach, występujących na stoisku. Coraz częściej na stoiskach występują tez wydruki wielkoformatowe, wykonane jako elementy całkowicie i równomiernie podświetlane od tyłu. Dodaje to konwentowi tak wykonanego wydruku, czy jest to zdjęcie, czy grafika, głębi i ostrości.
Czy warto wykorzystać elementy zielone na stoisku targowym ?
Tak, rośliny i kwiaty to dobry sposób na wprowadzenie przytulnej atmosfery na stoisko. Mogą one także pomóc w przyciągnięciu uwagi klientów i zwróceniu ich uwagi na Twoje stoisko. Jednak i w tym wypadku trzeba skonsultować użycie zieleni z projektantem stoiska. Najlepiej umieścić taką wiadomość o chęci posiadania zieleni na stoisku w briefie. Można oczywiście dokupić zieleń samodzielnie, najczęściej jest to możliwe na samych targach w dzień przed imprezą targową.
Po terenach hal targowych jeżdżą sprzedawcy zieleni wózkami, załadowanymi zielenią, są też na terenach targowych kwiaciarnie, lub punkty sprzedaży zieleni. W większości wypadków zieleń nie zaszkodzi wizerunkowi stoiska, choć są przypadki stoisk wybitnie technicznych, gdzie postawiona zieleń nie pasuje, lub „zginie” optycznie. Tam, gdzie zieleń jest elementem dekoracyjnie dopuszczalnym, można pokusić się o ustawienie oryginalnych drzewek w donicach. Takie okazy najlepiej wypożyczyć w gardinierze, znajdującej się w mieście obiektu targowego, w którym się wystawiamy. Należy to załatwić wcześniej, niż ostatniego dnia przed targami. Z reguły specjalizowane żardiniery zaoferują w cenie usługi przywóz i odbiór drzewka, oczywiście za dodatkową opłatą .
Jak zaprojektować stoisko targowe ?
Styl i kolorystyka – tylko oryginalność i nieszablonowość może przyciągnąć uwagę klientów.
Oświetlenie – lepiej za dużo światła, niż za mało.
Przestrzeń – Tylko profesjonalnie, bez zbędnej oszczędności i fachowo zaprojektowana oraz wielkościowo wystarczająca przestrzeń pozwoli na wygodne poruszanie się po stoisku i zapewni klientom komfort podczas oglądania produktów.
Wykorzystanie technologii – zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, takich jak interaktywne ekrany czy wirtualne spacery, może przyciągnąć uwagę klientów.
Materiały i wykończenie – odpowiednie materiały i wykończenie stoiska mogą wpłynąć na jego atrakcyjność i profesjonalny wygląd. Korzystaj w tym względzie tylko z usług profesjonalnych firm targowych, skupionych w Polskiej Izbie Przemysłu Targowego !
Cena – koszt projektowania i budowy stoiska jest ważnym czynnikiem, który trzeba wziąć pod uwagę. Jeśli masz zamiar w tej materii oszczędzać, lepiej zrezygnuj z targów !
Ergonomia – dobrze zaprojektowane stoisko powinno być ergonomiczne i dostosowane do potrzeb pracowników oraz klientów. Dobry projekt stoiska uzyskasz, kiedy całość spraw targowych zlecisz fachowej i doświadczonej firmie targowej, najlepiej tej z długoletnim doświadczeniem. Unikaj nieprofesjonalnych ofert agencji reklamowych !
Konkurencja – analiza stoisk konkurencji może pomóc w zaprojektowaniu stoiska, które wyróżni się na tle innych. Wybieraj takie rozwiązania, kolory i sposoby na prezentację produktów, których nie stosuje Twoja konkurencja. Powierz projekt i budowę stoiska fachowcom – firmom i agencjom stricte targowym !
Marketing – stoisko targowe może być także narzędziem marketingowym, dlatego warto zadbać o odpowiednie przekazanie informacji o produkcie lub usłudze, opakowane w atrakcyjną formę profesjonalnie zaprojektowanego i zbudowanego stoiska. Skorzystaj z oferty doświadczonych firm branży wyłącznie targowej, specjalizujących się tylko w targach.
Zgodność z przepisami – projektowanie stoiska targowego musi odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami danego obiektu targowego i normami bezpieczeństwa, obowiązujących na miejscu hal targowych, gdzie odbywa się dana impreza. Takie wymogi zna i spełni tylko profesjonalna firma targowa z długoletnim doświadczeniem. Konsekwencje nieznajomości przepisów targowych przypłacisz blamażem i nerwami. Dmuchaj na zimne – korzystaj tylko ze sprawdzonych ofert fachowców z referencjami.
Montaż i demontaż – dobry projekt stoiska powinien uwzględniać kompleksową usługę montażu i demontażu ekspozycji targowej i wszystkich elementów stoiska targowego. Unikaj przypadkowych firm, lub firm z małym doświadczeniem targowym, krótko istniejących, bo konsekwencje niedokładnego montażu i niesprawnego demontażu stoiska poniesie Twoja firma. A na targach zagranicznych będzie to dla Ciebie szczególnie bolesne finansowo. Kary serwowane przez organizatorów targowych i operatorów obiektów targowych za takie „wyczyny” są szczególnie wysokie.
Słownik: Jakie dekoracje wybrać do stoiska targowego? Zainspiruj się !
Bannery reklamowe – nie stosuj ich jako samodzielnych obiektów. Nie zawieszaj ich samodzielnie na elementach już gotowego, wybudowanego stoiska ! To szpeci ekspozycję targową. Hasła reklamowe i wszystko to, co może się znaleźć na bannerze, powinno być wkomponowane w ściany stoiska, w jego strukturę. Profesjonalnie zaprojektowane stoisko nie potrzebuje takich dodatków. Wszystko to, co miało by się znaleźć na takim bannerze, umieść w briefie dla projektanta stoiska . On to ciekawie wkomponuje w stoisko.
Rollupy – unikaj stawiania roll-upów na profesjonalnie zaprojektowanym stoisku targowym. Nie rób ze stoiska choinki ! Roll-up jest dobry na imprezę plenerową, gdzie masz stolik i nie masz jak poinformować o ofercie. Roll-up sprawdza się podczas konferencji, gdzie nie ma innych nośników Twojej oferty, gdzie inaczej nie można umieścić reklamy. Roll-up postawiony na ładnym stoisku świadczyć może tylko o Twoim bezguściu i braku smaku. Chyba, że masz brzydkie stoisko – wtedy nie ma to większego znaczenia.
Flagi reklamowe – doskonałe na piknik firmowy open-air. Beznadziejne na ładne i ciekawe stoisko targowe. Co dobre na pikniku rodzinnym, np. organizowanym na stadionie, jest kompletnie nieprzydatne na poważnych targach, czy wystawie gospodarczej.
Stojaki na ulotki – praktyczne rozwiązanie do wyeksponowania materiałów reklamowych, które zachęcają do zapoznania się z ofertą. To rzecz potrzebna. Jeszcze lepiej, gdy nie są to stojaki kupne, a specjalnie zaprojektowane i wykonane, o ciekawym wzornictwie.
Oświetlenie LED – dodaje elegancji i wyróżnia stoisko na tle innych. Idealne do prezentacji produktów lub usług, jako podświetlenie odtylne elementów logotypicznych, jednolite podświetlenie odtylne wydruków wielkoformatowych.
Kosze na owoce – atrakcyjna dekoracja stoiska, która przyciąga uwagę klientów i zachęca do skorzystania z oferty. Ale niekoniecznie na każdym typie stoiska ! Skonsultuj takie pomysły z profesjonalnym projektantem stoisk targowych.
Mata podłogowa – zapewnia komfort podczas zwiedzania stoiska oraz wyróżnia je na tle innych. Musi być profesjonalnie zaprojektowana i zadrukowana, a także profesjonalnie położona na podłodze Twojego stoiska w hali targowej. Lepiej wyglądają na podłodze płyty laminowane, zwłaszcza błyszczące.
Komunikacja wizualna – plakaty, zdjęcia, grafiki lub wideo, które prezentują ofertę firmy i zachęcają do skorzystania z niej. Czasami takie elementy są jedynym komunikatem o Twojej ofercie, jeśli nie wystawiasz fizycznie swoich urządzeń, maszyn, etc.
Rośliny dekoracyjne – naturalna ozdoba stoiska, nadająca mu przytulny klimat i przyciągająca uwagę klientów. Koniecznie używaj roślin w estetycznych osłonach, nie eksponuj roślin w samych brązowych donicach !
Stojaki na produkty – wyeksponowanie produktów na stoisku zwiększa ich widoczność i zachęca do zakupu. Powierz ich zaprojektowanie fachowemu projektantowi stoiska, pracującemu w firmie targowej, które Cię obsługuje. Nie masz jeszcze takiej firmy ? Zgłoś się do Grupy Antares z Łodzi !